メニュー

【インターナショナルコース】東京グローバルゲートウェイで英語でプログラミング!

クラーク国際 東京キャンパスのインターナショナルコースでは、普段の授業で培ってきた英語力を実践的に試す機会として、毎年お台場でのAll Englishの校外学習を実施しています。今回はアフリカとイギリスにルーツを持つDarren先生による、1年生が体験した英語でのプログラミング体験の様子をお伝えします。

目次

Programming & Teamwork: Our Adventure at Tokyo Global Gateway!

What happens when you mix iRobot robots, a dash of math, and a team of determined students? You get an unforgettable programming activity at the Tokyo Global Gateway (TGG)!

iRobotロボットに数学の要素を加え、意欲的な高校生チームが加わるとどうなるか?東京グローバルゲートウェイ(TGG)で忘れられないプログラミングアクティビティが実現しました!

The energy was high as students were tasked with programming an iRobot Root to navigate a grid and create intricate patterns and shapes. The challenge? They had to use basic coding commands and apply their math skills to calculate precise movements, turns, and angles.

生徒たちはiRobot Rootをプログラミングし、グリッド上を移動させて複雑なパターンや形状を作成する課題に取り組み、熱気に包まれました。課題とは?基本的なコーディングコマンドを使用し、数学のスキルを駆使して精密な移動、旋回、角度を計算する必要があったのです

Celtic shapes, hexagons, stars, and other elaborate designs

Guiding them through this digital maze was their fantastic teacher, an Egyptian teacher who shared his expertise. The real twist was the scoring system: the more complex the shape, the more points a team earned!

This brilliant incentive had everyone thinking outside the box, pushing them to attempt Celtic shapes, hexagons, stars, and other elaborate designs instead of simple squares using a board marker pen.

このデジタルな難問を導いたのは、素晴らしい専門知識を共有してくれたエジプト出身のエージェントでした。真のひねりは採点システムにありました。図形が複雑であればあるほど、チームはより多くのポイントを獲得できるのです!この見事なインセンティブにより、全員が枠にとらわれない発想を迫られ、ボードマーカーペンで単純な四角形ではなく、ケルト模様、六角形、星形、その他の精巧なデザインに挑戦しました。

Invaluable ability to communicate and collaborate as a team

But it wasn’t just a solo mission. Success depended on teamwork and communication. Students had to work together to debug their code and effectively communicate their plans and needs to the helpful TGG agents facilitating the activity.

しかしこれは単なる個人戦ではありません。成功はチームワークとコミュニケーションにかかっていたのです。生徒たちは協力してコードのデバッグを行い、活動を支援する親切なTGGエージェントに対し、計画や要望を効果的に伝えなければなりませんでした。

Solidified real-world skills

By the end of the session, it was clear this was more than just a fun hour with robots. Our students walked away having solidified real-world skills: logical problem-solving, the foundations of programming, and the invaluable ability to communicate and collaborate as a team.

セッション終了時には、これが単なるロボット遊びの楽しい時間以上のものだったことが明らかになりました。生徒たちは現実世界で役立つスキル、つまり論理的問題解決能力、プログラミングの基礎、そしてチームとしてコミュニケーションをとり協力する貴重な能力を確固たるものにして帰路につきました。

Inspiration to all

Clark students enjoyed the activity and the closing speech by the teacher was inspirational, “I hope that in the future you can all be programmers”.

クラーク生はこの活動を楽しみ、エージェントの最後の言葉「将来、皆さんがプログラマーになれることを願っています」は皆にとって励みになるものでした。

\ 東京キャンパスの最新情報 /

  • URLをコピーしました!
目次